واتساپ اطلس پیدایش

سؤال 1 :

خانم نیکا ایدی : سلام، آیا دادن قرص انگل به حیوان مضر هست؟ آیا می‌شود از هومیوپاتی برای جلوگیری از انگل در حیوان استفاده کرد؟

  • باید ببینیم از چه منظری درمان می‌خواهد صورت بگیرد. زمانی است که شما در چهارچوب طب رایج می‌خواهید درمان انجام بدهید، قاعدتاً استفاده از قرص انگل، مزایایی که برایش مرتبط است، بر مضراتی که قاعدتاً مواد شیمیایی برای موجود زنده ممکن است به همراه داشته باشد، می‌چربد. ما هم برای درمان بیماری‌های انگلی چهارچوب خودمان راداریم و همان‌طور که همکاران عزیزم در طول این دوره فرمودن، داروهای هومیوپاتی عمدتاً منشأ طبیعی دارند و عوارض جانبی به آن شکلی که در طب رایج می‌بینیم و در داروهای شیمیایی وجود دارد، را اصلاً ندارند. پس بنابراین خدمت این عزیز بزرگوار عرض می‌کنم که استفاده از داروهای انگلی شیمیایی برای حیوان شما اگر تجویزشده در شرایط حال که دسترسی به یک دامپزشک هومیوپات ندارید، باید انجام و مصرف شود چون برای سلامت خود حیوان و برای سلامت شما مهم است، چون برخی از بیماری‌های انگلی بیماری مشترک بین انسان و دام است، پس بنابراین باید قرص انگل استفاده شود. اگر به یک دامپزشک هومیوپات دسترسی دارید ، می‌توانید از توانمندی‌های هومیوپاتی در این عرصه استفاده کنید.

 

سؤال2 :

خانم لیلا نیک انور : در مورد هومیوپاتی سؤالم این است آیا اکنون‌که علم پزشکی رایج پیشرفت کرده است در مورد هومیوپاتی هم اطلاعات جدید آمده است؟ چون هرچه در اینترنت جستجو می‌کنم، همه‌ی فیلم‌ها و اطلاعات برای 20سال پیش است و گویا یک طب قدیمی است که پیشرفتی نداشته.

  • خوب سؤال خیلی خوبی است، هومیوپاتی تو دنیا هرروز در حال پیشرفت است. هومیوپاتی از کشور آلمان شروع می‌شود، بعداً در چند کشور اروپایی توسعه پیدا می کند و جالب است بدانید که امروزه بعد از طب رایج، دومین طبی هست که مورد مراجعه مخاطبان خودش قرار می‌گیرد. همان‌طور که همکاران ما گفتن از طریق WHO و FDA هم تائید شده، بنابراین هومیوپاتی در حال پیشرفت است، داروهای بسیار زیادی هست که علاوه بر داروهای قبلی در حال Prove یا تایید اثر هستند. در همین کشور خود ما چند داروی جدید را همکاران هومیوپات ما طی سال‌های اخیر Prove دادن. یکی از مؤسساتی هم که خیلی تو این زمینه تحقیق انجام می‌دهد، موسسه اطلس پیدایش است که نتایج تحقیقاتش هم به‌روز است و طی مقالات و کُتُبی که چاپ می‌کند در اختیار عموم قرار می‌دهد. نه این‌طور نیست که هومیوپاتی در 20سال پیش متوقف مانده باشد. اگر بررسی بکنید و با مراکز علمی هومیوپاتی در دنیا ارتباط بیشتری بگیرید، خواهید دید که در دنیا و در کشور عزیز خودمان هم ، مخصوصاً طی این 20سال گذشته هومیوپاتی جایگاه ویژه‌ای پیداکرده و بعضی از همکاران ما که خوب بعداً از ایران مهاجرت کردن در کشور مقصد، منشأ تحول هومیوپاتی تو آن کشور شدن که در فرصت مناسب راجع به تاریخچه هومیوپاتی در کشورمان، حتماً برای این دوست عزیز بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

سؤال 3 :

خانم ستاره قریشی : با وجود این‌همه مزیت‌های فراوان هومیوپاتی چرا مخالفت‌های فراوان وجود دارد و هنوز در دنیا رایج نیست و اجازه گسترش آن را  نمی‌دهند؟

  • برخلاف نظر این دوست عزیزم چون من از چندین کشور دارای هومیوپاتی به شیوه پیشرفته آن بازدید کردم و دوستان هومیوپات زیادی در اقصی نقاط دنیادارم به‌جرئت می‌توانم بگویم هیچ کجای دنیا با هومیوپاتی درواقع مخالفت نمی‌شود و مانع کار آن‌ها نیستند منتها در هر کشور و در هر منطقه چارچوب و قوانین خاصی وجود دارد که بر اساس آن قوانین اجازه فعالیت، نه‌تنها به هومیوپات ها بلکه به بقیه رشته‌های درمانی داده می‌شود، مثلاً در کشور خودمان یک چهارچوب خاصی وجود دارد، وزارت بهداشت هومیوپاتی را به رسمیت می‌شناسد و در آن چهارچوب اجازه فعالیت به هومیوپات ها داده می‌شود.

 

سؤال 4 :

آقای احسان احسانی: با سلام می‌خواستم بدونم با توجه به اینکه یکی از روش‌های درمان کرونا استفاده از پلاسمای افرادی هست که قبلاً مبتلابه این بیماری شدن آیا این هم نوعی روش هومیوپاتی محسوب می‌شود؟  با تشکر.

  • تعاریف هومیوپاتی را همکارانم به آن اشارات زیادی کردند و نکته مهم در هومیوپاتی این است که اگر ماده‌ای قرار هست برای درمان استفاده شود باید ابتدا روی انسان‌های سالم آزموده شود، اگر پلاسمای افرادی که بعد از ابتلا به کرونا درمان شدن روی افراد سالم امتحان شود و علائمی شبیه مثلاً همین بیماری کرونا رو به وجود آورد حالا از این به بعد می‌توانیم بگوییم که پلاسما اثر هومیوپاتیک داشته ولی چون هنوز این کار نشده خوب ما نمی‌توانیم بگوییم که پلاسما داروی هومیوپاتی است. ما دوتا واژه داریم یکی”هومیوپاتی” و دیگری” ایزوپاتی”. ایزوپاتی یعنی از عامل خود بیماری برای درمان بیماری استفاده کردن و آن‌هم که با هومیوپاتی خیلی تفاوت دارد بنابراین اینجا نمی تونیم به قاطعیت بگوییم که این شیوه درمان با پلاسما هومیوپاتی است.

 

سؤال5 :

آقای امیر مشکی : خانم دکتر دهقان چند سِری دارو رو معرفی کردند بیشترشان سمی هستند و در ابتدای کلاس عنوان شد که هومیوپاتی از سموم برای داروسازی مثل طب رایج استفاده نمی‌کند، پس چرا از این داروها استفاده می‌شود؟

  • خوب من هم این افتخار را داشتم که از ابتدای جلسه در خدمت شما باشم و مباحث رو گوش بدم. استاد عزیزمان سرکار خانم حسینیان به زیبایی در ابتدای صحبت‌هایشان فرمودند که داروهای هومیوپاتی به شیوه خاص فرآوری می‌شود حالا انشالله در جلسات بعدی مدرسین خواهند گفت که داروهای هومیوپاتی اساساً چگونه ساخته می‌شوند ببینید من فقط خیلی کوتاه عرض می‌کنم که ما در هومیوپاتی داروها را رقیق می‌کنیم و عمل رقیق‌سازی آن‌قدر انجام می‌شود که هیچ مولکول ماده‌ای در حلال ما که عمدتاً آب هست وجود نخواهد داشت یعنی اگر سم آرسنیک که یکی از سم‌های بسیار مهلک در طبیعت است را بخواهیم استفاده کنیم قطعاً با رِقتی که ما به آن می‌دهیم و در رقت‌های بالا هیچ مولکولی از آن مواد مسموم‌کننده وجود نخواهد داشت و درواقع به‌نوعی انرژی این ماده در حاملش که آب هست باقی می‌ماند و از خواص دارویی که ما نیاز داریم رو به‌خوبی از آن بهره می‌بینیم درواقع تصویری از آن حالت مسمومیت را داروهای هومیوپاتی در افراد سالم می‌تواند ایجاد کند یا Prove بدهند و به همین دلیل به استناد فرمایشات مدرسین عزیز در طول این دوره که مطرح کردند،  همین امر می‌تواند در افراد بیمار ایجاد و درواقع درمان بکند و هم اینکه ما می‌گوییم” مشابه درمانی” یعنی هر ماده‌ای که بتواند در بدن فرد سالم ایجاد علائم و عوارض کند قادر هست همان علائم رو در فرد بیمار که واقعاً هم همچنین علائمی دارد درمان کند.

 

سؤال6 :

خانم نجمه بوب : وقت به خیر و خسته نباشید خدمت اطلسی‌ها، دوره درمان افراد و حیوانات بر چه اساس مشخص می‌شود و لازمه اطلاع داشته باشیم که دوره درمانمان چقدر طول می‌کشد یا خیر؟

  • هیچ‌کدام از این موارد، تعیین دوره و زمان درمان قابل پیش‌بینی نیست، اتفاقاً بنیان‌گذار هومیوپاتی آقای هانِمَن در کتاب Chronic Diseases می‌گویند خیلی جاهل هستند پزشکان هومیوپاتی که برای درمان بیمار زمان مشخص می‌کنند، یعنی منظور این است که ما یک مقطع خاص، یک درمان خاص مانند طب رایج نداریم رویکردی که مثلاً در استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضدالتهاب و…. دارد را در هومیوپاتی نداریم. طول درمان به عوامل بسیار زیادی برمی‌گردد: تشخیص درست بیماری، همراهی بیمار، یک سری مراقبت‌های خاص ، در طول درمان نیاز داریم که بیمار با پرهیزهای غذایی که پزشک هومیوپات به آن می‌دهد در طول درمان ما را کمک کند و به هر ترتیب من فکر می‌کنم که بیماری که با هومیوپاتی آشنا می‌شود و وارد جرگه هومیوپاتی و درمانش می‌شود به‌نوعی می‌تواند تا آخر عمر با این شیوه جلو برود و هیچ زمان خاصی رو ما برای درمانش در نظر نگیریم هرچند که هومیوپات ها معتقدند که در بیماری‌های حاد و آن‌هایی که خیلی طوفانی شروع می‌شوند و بالاخره حتی اگر ما دخالت درمانی هم نکنیم خودشان ممکنه بعد از چند روز دیگر از بین بروند، قاعدتاً در هومیوپاتی خیلی سریع‌تر درمان می‌گیرند و بیماری‌های مزمن هم بر اساس اینکه چقدر از بیماری گذشته باشد و چه مقدار با استفاده از روش‌های درواقع مصنوعی درمان یا همان طب رایج نیروی حیاتی آن فرد مستهلک‌شده باشد و خیلی مسائل دیگر.

ممکنه این زمان بین دو سه ماه تا حتی یک سال، برای یک بیماری مزمن که خیلی پیشرفته نیست زمان نیاز داشته باشیم تا بگوییم از این مرحله عبور کردیم ولی من فکر می‌کنم که هومیوپاتی زمان ندارد و می‌تواند یک فرد برای درواقع ثبات سلامتی خودش تا پایان عمر از هومیوپاتی استفاده بکند.

 

سؤال 7 :

خانم پرنیان سید احمد کرمانی: سلام وقتتان به خیر من متوجه نشدم اگر از هر شخصیت فقط یک نفر تو جهان وجود دارد پس چه جوری ممکن است مثلاً به دو نفر بگویم که یک شخصیت مشابه دارند ؟ این‌جوری نمی‌شود گفت که هر فردی چه شخصیتی دارد هرکس فقط خودش یک نفر است!

  • من فکر می‌کنم که این عزیز ما فرمایشات مدرس محترم رو اشتباه برداشت کردن. همان‌طور که من می‌شنیدم فرمایشات مدرسین را فرمودند که اگر دو تا بیمار باشند که تقریباً به لحاظ طب رایج هر دو درگیر یک بیماری درواقع خاص باشند که ما آن‌ها رو مثلاً به هر دوتایشان میگویم میگرن دارند، این‌طور نیست که این دو بیمار هر کدومشان الزاماً یک دارو دریافت بکنند. ممکنه فردA داروی A رو دریافت کند و فرد B داروی مربوط به خودش را، قرار نیست ما برای میگرن یک دارو بدهیم که همه مردم دنیا میگرنشان درمان شود. در هومیوپاتی بر اساس شرح‌حالی که گرفته می‌شود افراد ممکن است که با یک علامت حتی خیلی کوچک دارویشان متفاوت باشد هر دو نفر سرما خوردن ولی داروی یکی A می‌شود و داروی یکی B. این‌طور نیست که ما یک دارو داشته باشیم فقط برای یک نفر تو دنیا، پس بنابراین نیاز ۷ میلیارد قلم دارو داشته باشیم درحالی‌که همچنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

 

سؤال8 :

خانم ستاره قریشی : آیا می‌توان گفت برای هر انسانی یک دارو وجود دارد درواقع هر بدن موجود زنده یک Remedy  برای موجودات دیگر می‌تواند باشد و هنوز این موضوع برای همه انسان‌ها و گیاهان کشف نشده؟ یعنی به تعداد موجودات زنده دارو وجود دارد؟

  • این‌طور نیست که ما به تعداد موجودات زنده به همان تعداد هم دارو داشته باشیم عرض کردم حدود ۳ تا ۴ هزار قلم دارو شناخته‌شده تا الآن، یعنی مواد طبیعی که در دنیا Prove داده‌شده و علائم آن‌ها در متریا مدیکا ثبت‌شده، انسان‌ها یا موجودات زنده دارای یک‌پایه هستند که همان‌طور که استاد گریگوری هم گفتند، ممکن است که در ۹۰ درصد موارد پایه آن‌ها ثابت بماند ولی بعداً ممکن است state یا وضعیت‌ها عوض شود فردی که مثلاً داروی کلسیم کربنیکم رو قبلاً نیاز داشته و تو این شرایط state یا وضعیتش و constitution یا شخصیتش باهم منطبق بوده، ممکن است به دلایلی مانند استرس‌،تغییر در موقعیت جغرافیایی ، تغییرات شغلی و….. وضعیتش عوض شود و بعداً یک داروی دیگری رو نیاز داشته باشد پس بنابراین الزاماً هر فرد تا پایان عمر قرار نیست یک دارو داشته باشد.

 

سؤال9 :

زهرا قربانی : برای گربه‌هایی که در پناهگاه حیوانات نگهداری می‌شوند مثلاً ۲۰ تا ۳۰ تا گربه کنار هم چطور و با چه رمدیای  باید مشکل قلمرو و خشم را حل کرد؟

  • برای اینکه اساساً بتوانیم مشکل بیمارانمان را حل کنیم، حالا چه به شکل انفرادی نگهداری می‌شوند یا به شکل دسته‌جمعی در پانسیون‌ها، پناهگاه حیوانات و مکان‌های دیگر ، ابتدابه‌ساکن شما باید یک دانش‌پایه راجع به آن حیوان داشته باشید در رابطه با خلق‌وخو، رفتار شناسیش و حالا حتی اگر بخواهیم وارد درمان بیماری‌هایش هم بشویم بالاخره باید آشنایی با بیماری شناسی و خیلی از موارد دیگری که نیاز دارد تا شما درمان را انجام دهید ولی خوب درجایی مانند پناهگاه حیوانات، مکانی پراسترس است، نمی‌توانیم محدوده را مشخص کنیم. بیشتر در کیس هایی می‌توانیم خیلی خوب نتیجه بگیریم و مشخص کنیم اینکه آن حیوان در یک‌خانه زندگی می‌کند و یک صاحب دارد.

خود پناهگاه حیوانات استرس‌زا است، یعنی وقتی‌که تعداد زیادی حیوان دورهم جمع می‌شوند بخواهیم یا نخواهیم روی همدیگر تأثیرمی گذارند و ممکنه کار ما را دشوار بکنند. اما اگر در همین مجموعه‌ها بیماری رخ بده حالا ما می‌توانیم این‌رو به چشم اپیدمی ببینیم و براش درمان اپیدمی داشته باشیم یعنی مجموعه علائمی که ممکنه بعد از ورود حیوان مریض به یک جمعیتی که سالم باشد اتفاق بیفتد، مثل همین اتفاقی که در جامعه انسانی به دنبال بیماری کرونا اتفاق افتاده، بالاخره یک عامل بیماری‌زا  وارد یک مجموعه‌ای شده حالا این مجموعه دچار بیماری شده، می‌توانیم یک درمان اپیدمی را برای آن مجموعه ببینیم ضمن اینکه باید عواملی که خشم و استرس را در آن مجموعه ایجاد می‌کند بگردیم و پیدا کنیم و کاهش بدیم و حتی ممکن است با تغییر در جیره غذایی حیوانات رو کمی هم آرام کرد.

من استادی دارم که امیدوارم خدا همیشه سایه‌شان را بالای سر ما حفظ کند، ایشان یک‌جمله‌ای به من گفت و اینکه هیچ‌چیزی تو این دنیا مطلق نیست مطلق فقط ذات باری‌تعالی است و ما نباید فکر کنیم قرار است با هومیوپاتی همه مشکلات رو حل کنیم مجموعه‌ای از دانش و البته هومیوپاتی در کنار آن می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

سؤال10 :

آقای نیما وفایی پور: در کلاس اشاره شد که به شخصیت، دارو داده می‌شود! ببخشید که درست من متوجه نشدم یعنی شخصیت باعث ایجاد بیماری می‌شود یا برعکس ؟ فرض کنید این بیماری شخص روانی هست مثلاً  مبتلا به بیماری دوقطبی که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که چه عاملی ایجاد کننده بیماری بوده ولی شخصیت فرد تحت تأثیر قرار می‌گیرد ولی عین داستان مرغ و تخم‌مرغ  نمیدانیم کدام باعث تغییر شخصیت بیمارِ، یا رفتار بیمارِ، هومیوپاتی به این وضعیت چطوری نگاه می کنه؟

  • در این بخش از آموزش هومیوپاتی و اساساً در این کلاسی که ما در خدمت عزیزان بودیم هدف آشنایی با مقدمات و درواقع ترمینولوژی هومیوپاتی بود، دامنه کاربردش و… در دوره‌های بعدی حتماً به این مطالب یعنی درواقع به فلسفه هومیوپاتی و علت بروز بیماری‌ها می‌پردازیم اولاً بیماری را تعریف می‌کنیم سلامت را تعریف می‌کنیم عوامل بیماری‌زا را می‌گوییم. بیماری چیست؟ از کجا شروع می‌شود و ما چه چیزی را درمان می‌کنیم ببینید در طب رایج عوامل بیماری‌زا ویروس‌ها میکروب‌ها استرس و خیلی چیزهای دیگر را بر اساس پروتکل درمانی را می‌چینند و درمان را شروع می‌کنند. ما در هومیوپاتی چون اساساً نگاهمان به موجود زنده متفاوت از آن چیزی است که در طب رایج وجود دارد، حتماً شیوه درمانمان هم متفاوت است اجازه بدین من از این دوست بزرگوار می‌خواهم چون مطلب یکمی زمان بره و از حوصله جمع در این فصل ممکن خارج باشد، اجازه بدید به همکاران من در موسسه اطلس پیدایش در دوره تکمیلی بعدی که حتماً بیماری‌ها را صحبت می‌کنند و شیوه درمان را هم می‌گویند . بحث آن چیزی که تحت عنوان شخصیت صحبت شد ، یعنی آن زمینه ی فرد که دچار اختلال می‌شود و همین‌قدر لازمه اطلاع داشته باشید که اختلال اصلاً در سطح فیزیک نیست اختلال در ماورای فیزیک و در جای دیگر است و درواقع آن چیزی که ما اسم بیماری را روی آن می‌گذاریم درواقع یک ناهماهنگی است و بروز این علائم توسط یک نیرویی است که حاکم بر این موجودیت فیزیکی ما، که به آن نیرو می‌گوییم نیروی حیاتی که در جلسه بعد فکر می‌کنم بیشتر زمان جلسه‌مان به توضیح این مطلب خواهد بود.

 

سؤال 11 :

آقای علی روحانی : خدا قوت آقای دکتر آیا در گاوداری‌ها و گله‌های گوسفند اپیدمی‌ها رو می‌شود درمان کرد مثل تب برفکی؟

 

  • من خدمت این بزرگوار عرض می‌کنم که من از سال ۱۳۷۶ با هومیوپاتی آشنا شدم و از سال ۱۳۷۷ که درواقع مطب خودم را افتتاح کردم درمان را به شیوه هومیوپاتی دارم انجام می دهم و اصلاً کار من عمدتاً در درمان گله‌های شیری و گوسفند و گاو هست، ولی دام‌های کوچک هم ویزیت می‌کنم و یکی از درواقع کاربردی‌ترین روش‌های درمانی در کنترل تب برفکی، ورم شیر و عمده بیماری‌هایی که در گله جنبه اپیدمی دارد را به‌جرئت می‌توانم بگویم  با هومیوپاتی تجربه کردم، چندین پایان‌نامه دانشگاهی مخصوصاً در تب برفکی  انجام شده دو سال پیش در دانشگاه دامپزشکی تبریز ما این‌ موضوع را تحقیق کردیم و پایان‌نامه ای ارائه شد و نمره بسیار خوبی هم کسب کرد به‌جرئت می‌توانم بگویم که اگر راهی وجود داشته باشد که در کوتاه‌مدت بتواند به این گله‌ها کمک کند فقط هومیوپاتی است.

 

سؤال 12 :

خانم ولا سلمان زاده : آیا ما خودمان هم می‌توانیم حیوان خانگی‌مان رو از این طریق درمان کنیم؟ و سؤال دومشان هم اینکه دسترسی به داروهای هومیوپاتی چگونه هست و آیا ما هم می‌توانیم دسترسی راحتی داشته باشیم یا خیر؟

  • شما هم می‌توانید حیوانات خانگی خودتان رو درمان کنید به شرطی که دانش هومیوپاتی رو داشته باشید به هر شکل دخالت در درمان چه در حوزه پزشکی و چه در حوزه هومیوپاتی جایز نیست، فرق نمی‌کند حوزه پزشکی رایج و هومیوپاتی مستلزم داشتن دانش کافی است و اگر قرار است این روش درمانی را برای دیگران هم به کار ببرید حتماً مستلزم مدارک و مجوزهای قانونی است . داروهای هومیوپاتی هم هومیوپات ها در اختیاردارند ولی فعلاً متأسفانه هنوز شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های آن برای توزیع به شکل گسترده در داروخانه‌ها وجود ندارد اجازه تجویز داروهای هومیوپاتی توسط هومیوپات ها در مطبشان امکان پذیر است .

 

  • سؤال13 :

خانم فاطمه معینیان : ابتدا گفتن با تشکر ویژه از زحمات موسسه و همه عزیزان،  برای حیوانات وحشی هم این داروها مصرف می‌شود و چطور می‌شود شخصیت آن‌ها را مطالعه کرد و داروی آن‌ها را کشف کرد؟

  • من بازم تأکید می‌کنم بر واژه شخصیت هومیوپاتی یا constitution مبحثی است که انشاالله در جلسات بعدی حتماً بیشتر روش تأکید می‌شود،  بله در حیات‌وحش هم استفاده می‌کنیم با دانش دامپزشکی به تشخیص بیماری‌ها می‌پردازیم از روی علائمی که این بیماری‌ها برای ما متصور هست رپرتورایز می‌کنیم داروهایشان رو به دست می‌آوریم و داروها رو در دسترس حیوانات حیات‌وحش در همان محل خودشان توی آبشخورهاشون در خوراکشان آغشته می‌کنیم، یکی از بیماری‌هایی که بسیار هم در حیات‌وحش دیده می‌شود ، بحث همین تب برفکی که همکاران من از آن خیلی خوب استفاده کردند و به کار بردن و نتایج خوبی هم در بر داشته است.

 

 

 

 

 

0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش تمامی دیدگاه ها
اسکرول به بالا